У циљу оснаживања младих и подизања свести о заштити животне средине, неформална група 4 Воде са Љибања близу Ужица покренула је пројекат који комбинује екофеминизам, уметност и друштвени активизам.
Кроз четири онлајн сесије, ученици и ученице Уметничке школе добили су прилику да се упознају са теоријским и практичним аспектима екофеминистичког деловања и ангажоване уметности. У сарадњи са уметницом и активисткињом Јаном Даниловић и екофеминисткињом Александром Жикић, фокус је био на изради монументалног мурала који представља друштвене проблеме и потенцијална решења.
Пројекат је настојао да подстакне младе на креативно размишљање, преузимање лидерских улога и јачање критичког односа према проблемима у заједници. Завршни део пројекта била је петодневна летња школа у простору „Четири воде“, где су одабрани учесници радили са младима из села Љубање узраста од 10 до 18 година. У оквиру пратећег програма летње школе, полазнице су имале прилику да се упознају са радом интердисциплинарне уметнице и активисткиње Марије Марковић. Кроз разговоре о њеном уметничком развоју, који повезује уметност, феминизам, активизам и предузетништво, полазнице су дискутовале о сложеним темама попут односа човека и природе, осећаја кривице и забринутости у доба еколошке кризе, као и о значају удруживања за суочавање с тим изазовима.
Посебно инспиративни били су њени видео радови “Желим да паничите” и “Доколица”, који су покренули промишљања о савременим еколошким и друштвеним питањима. Паралелно са осликавањем мурала, организована је ликовна радионица за децу из комшилука, где су малишани истраживали природу и кроз цртеж, слику или колаж изражавали своју повезаност с природним елементима.
Пројекат „Друштвено ангажовани мурал” – реализује се у оквиру пројекта ЕУ ресурс центра у Србији који спроводи БОШ (Београдска отворена школа), а подржава Европска унија.
Фотографије су преузете са инстаграм профила Четири воде.