Обуке о конструктивном приступу конфликтима у раду са децом

Ужички центар за права детета организовао је 8. и 9. октобра 2025. године две онлајн обуке под називом „Начини понашања у конфликтним ситуацијама – како да бирамо конструктивне приступе?“. Обуке су биле намењене представницима организација цивилног друштва, неформалних група, као и њиховим сарадницима из образовног система, система социјалне заштите и других области који желе да унапреде своја знања и вештине у области конструктивног решавања конфликтних ситуација – неизбежног дела свакодневног живота и рада. Циљ обуке био је да подстакне учеснике да сагледају динамику интерперсоналних конфликата и да, поред уобичајених ризика и непријатности, препознају и њихов конструктивни потенцијал – као прилику за лични и професионални раст, развој односа и превазилажење проблема. Посебан акценат стављен је на идеју да је у „вртлогу“ конфликта могуће управљати ситуацијом, уместо препустити да она управља нама.

Учесници су учили како да, уместо позиције међусобног противништва, граде позицију заједништва – једни са другима, а против проблема, као и како да у конфликтним ситуацијама очувају поштовање и добар однос са саговорницима.

Током обуке представљена је Рубинова теорија двоструког уважавања (Pruitt & Rubin, 1986), која описује пет могућих приступа конфликтним ситуацијама – избегавање, надметање, попуштање, компромис и сарадњу. Кроз интерактиван рад, дискусије и примере из праксе, учесници су анализирали предности и последице сваког приступа, са посебним освртом на сарадњу као најконструктивнији модел који води ка одрживом решењу и јачању односа.

Кроз бројне вежбе и личне рефлексије, полазници су развијали вештине активног слушања, ненасилне комуникације, препознавања потреба и конструктивног изражавања неслагања. Посебна пажња посвећена је томе како се ове вештине могу применити у раду са децом и младима, али и у колегијалним и породичним односима.

Обуке је водила Ирена Лободок Штулић, школски психолог и педагог, заступница УГ „Тим Психокод“ из Београда. Кроз дугогодишњи рад у образовним установама, приватној пракси и бројним програмима психосоцијалне подршке, приближила је учесницима значај конструктивне комуникације, међусобног уважавања и професионалних граница у свим међуљудским односима.

Ове обуке реализоване су у оквиру пројекта ЕУ Ресурс центар за цивилно друштво у Србији, који подржава Делегација Европске уније у Србији, а спроводи Београдска отворена школа са партнерима.

Остале вести