Ужички центар за права детета је током октобра реализовао онлајн обуке на тему „Партиципација деце – изазови и могућности“ за преко 40 професионалаца из 30 организација цивилног друштва које раде са децом и за децу, њихових сарадника из система образовања и социјалне заштита, представника неформалних група.
Циљ обуке био је да се учесници упознају са појмом партиципације и њеним значајем за развој и еманципацију деце; разумеју разлике између аутентичне партиципације и квазипартиципације; разумеју различите начине на које је могуће имплементирати партиципацију у различитим контекстима/организације, неформалне групе или институције.
Кључне теме које су се обрађивале током обуке односиле су се на: партиципацију као принцип Конвенције о правима детета, као група права и као посебно право (члан 12); лествицу партиципације; критеријуме за разликовање аутентичне и лажне партиципације; развојне, трансформативне и еманципаторне потенцијале партиципације; интегрисање принципа партиципације у рад организације.
Реализаторка обуке била је проф. др Јелена Врањешевић, професорка развојне психологије и психологије образовања на Одељењу за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду. Области њеног професионалног интересовања су развој деце/младих, права детета (посебно партиципативна права и њихова важност за развој), професионални развој наставника и промоција права детета и људских права кроз интеркултурално образовање и образовање за друштвену правду.
Ако желите да сазнате више, на овом линку налази се експертски текст на тему партиципације деце.
Обука је реализовна у оквиру пројекта ЕУ Ресурс центар за цивилно друштво у Србији кога подржава Делегација Европске уније у Србији, а спроводи Београдска отворена школа и партнери.